Thursday, July 9, 2009

mata itu menipu

Kes 1
Lokasi : Pasar malam
Watak : Saya dan emak tersayang

petang tuh saya ikot mak pusing2 pasar malam..
ayah xjoin skali,cuma tunggu dalam kete..
ye la,kami pompuan suke shopping even kt pasar malam..
makanan,buah-buahan,baju2 pon byak.
mata dah juling,xtau nk beli ape..
tibe2 ad sorang pakcik tegor mak..

Pakcik: Eh Ana,lame x jmpe..ingt lagi x sape ni?
Mak : Mestilah ingt.(pakcik ni kwan skelas mak mse skolah mnengah dulu)

Pakcik : Adik ke tu?

Mak : Eh,bukanlah..ni anak saya no 2.

Saya : Hehehe..(senyum smbil buat2 muke keanak-anakan)

Pakcik : Ooo..oklah,nk cepat ni..assalamualaikum

Mak : Waalaikumussalam.


haishh..nmpak matured sangat ke saya ataupon mak saya yg nmpak awet muda wpon da almost 50..

Kes 2
Lokasi : Cafeteria di UTP
Watak : Saya dan junior,Anis(bukan nama sebenar)

Kami berdua tgah borak2..
tibe2 ad sorang kakak ni (ngah intern skang) dtg tegor Anis..

Akak inten : Anis..awlnye dtg..
Anis : ad event,kak

Akak inten : oow..eh,ni sape?adik Anis ek?

Anis : eh,taklah..

Saya : Anis ni junior saya kak..(senyum sambil buat2 muka matured)

Akak inten : opss..sori2..hehehe..

haaa..sekarang saya nmpak awet muda ataupon Anis yang nmpak matured?kami beza setaun je pon..




agak2nye kalo saya transform jadi secomey budak ni,orang akn kate saya ni "adik" mak lagi ke?

4 comments:

wadefak said...

speechless aku bace post ko :|

Bijen M. said...

kire ko bole jadi tua dan muda ikot sesuka hati la..
wow..

p0pc0rn said...

yess...wani da tua!! leh jadi kak yap lepas neh

limauais said...

@teng:erk..<-- ni reaksi ak pas bace comment ko..haha

@bijen:yes..i'm the multiple player..

@yap:cess..xleh2..yap still kn jadi abg..grrr..