Friday, April 30, 2010

bukan cerita novel

haritu mase balik rumah,my lil sisters tell me something.

setelah diterjemahkan kpd bahasa melayu stended

adik 1 : kak tau tak ayah pesan kalo tokmi(nenek sedare) tanya akak ade boifren ke x, ayah suruh jawab ade.
saya : hah?
adik 2 : kalo tokmi tanya lagi,cakap ayah xtau pon akak ade boifren.
saya : erk?tokmi ade tanya ke?
adik 1 : ade,adik cakap kat tokmi boifren akak ensem,kulit gelap2 sket
adik 2 : mimi plak bgtau tokmi,boifren akak kulit putih2.hehe.
saya : adoyaii.nape tipu tokmi?akak kan xde boifren.
adik 1 : ayah takut tokmi mintak akak kawen dgn abe din (anak tokmi).orang tua ni kalo die bergurau,mende bleh jadi betol.
saya : (gelak sorang2)

memang lucu bile pikir balik.punye la serius ayah saya xnak saya kawen dengan anak nenek sedare saya tuh.
bukannye ape,die kate nti generasi x berkembang,asek nk kawen dgn sedare sndri.lepas tu kalo gadoh2,bukan stakat putus hubungan keluarga mertua,tapi hubungan sesama sedare sndiri.

tapi dalam keluarga saya,anak2 yg taat selalunye akan dikawenkan dgn sedare sndirik.
contohnya,sepupu perempuan saya dikawenkan dengan anak nenek sdare die.

saya?akan dikawenkan dengan anak nenek sedare juge?wallahualam.


::jodoh dan maut itu ketentuan TUHAN::

8 comments:

kuyam said...

ckp psl jodoh nmpk
xsbr nk kawen dh ke?
hehe

limauais said...

@kuyam:ehem2.dlam perancangan.hehe.

kay-N said...

wooo..wani..pe ni langkah bendul..akak pn lum kawen ag!! aaaaaaa...nk kawen gak!

wadefak said...

tahniah wani. nanti kawen jangan lupe jempot >.<

Bijen M. said...

Fuyoh!

limauais said...

@kak kN:erk.kak,saye blom kawen lagi.haha.jgn riso,soh encik BF msuk meminang cpat2.

@teng:oret.no hal la.aku anta kad kawen digital pnye nti ;p

@bijen:hehe.ak tgh riso ni,kang tibe2 betol2 kn kawen ngan abe din tuh.

penaberkala said...

haha, bau nasi minyok benga2 dh ni

limauais said...

@anuar:hehe.lambat lagi bena.takpo,jange rusim,kawe jeput demo nati.