Monday, January 26, 2009

subhanallah..

petang yang indah..
cahaya matahari yang terik nun di sana..
dengan selamba kebas curtain tingkap rumet..
sedang syok layan Criminal Minds..
tiba2 yap pm "gerhanaaaaaaaa"

tangan lincah menarik curtain dan inilah hasilnya..






























subhanallah..
the very first time in my life..
such a beautiful view..

p/s:tq yap gtau arini ad gerhana..hehe..

Thursday, January 22, 2009

ubat ooo ubat..

"mkan la ubat,kalo x jadi makin terok sakitnye.."
"
nnti pegi klinik ye"
"
ishh..nape la x mkan ubat je..kang demam lak"
"
dok jauh2 cket ye,takot brjangkit..hehe"

saya cuma selsema cket je..
rasanya tidak perlu makan ubat..
bukan FOBIA atau TAKUT atau TAK SUKA makan ubat..
tetapi salahkan abang saya yang telah memberi nasihat yang panjang lebar supaya saya tidak makan ubat ketika sakit..

kenape???

::kerana apabila anda makan ubat,dadah dalam ubat tersebut akan merosakkan sel2 saraf otak anda [kebenarannya,tanya abang saya]

::kerana apabila anda makan ubat,anda tidak dapat stay up malam2..

::kerana apabila anda makan ubat,anda telah menyemai sifat manja kepada sistem keimunan badan anda supaya cepat menyerah kalah dengan dadah..[dadah lagii..saya tak suke..sori]

::kerana apabila anda makan ubat,anda terpaksa meng'stop'kan segala kerje merje anda

::kerana apabila anda makan ubat,anda akan berasa lebih selesa terbaring di atas katil

::kerana apabila anda makan ubat,tidak akan ada lagi teman2 yang akan bertanyakan khabar anda dan meleter kepada anda

kesimpulannya,jangan makan ubat kerana saya yakin anda seorang yang "taf"

sehingga ketemu lagi~

Friday, January 2, 2009

baru ku sedar

got it from one of my fwen's blog,anis(edit a little bit)..

on one rainy day,we [me,ecah & anis] went to Ipoh. We decided to watch a movie after wasting a few hours wandering around JJ (i want to see Twilight coz i already bought the book but the muvie wasn't avelebel today) so, we just chose Histeria.

Anis: Histeria, pukul 1, ada?

Abang tiket: Ada. Berapa orang?

Anis: tiga(me,anis and Aisyah stood before him)

Abang tiket: Okay, 2 dewasa dan sorang kanak-kanak ek.

Anis: Eh? (sorang kanak2? looked at me and Aisyah. duh) Limauais kanak2 ke?

p/s : tinggi ecah dan anis 1.6++ m ttapi tinggi saya 1.**m

Abang tiket: Eh.. (Three of us laugh heartly) err, sorry2. (he giggles and covered his face. mcm perempuan pulak)

Me : aah..kanak2 stu ye bang *grrrr*

Abang tiket: Ni tiketnya. Sorry pasal tadi (try to give the tickets to ecah without looking at me)

Anis: Sokay. Kami semua dewasa.

ya..kami mmg sudah dewasa tapi perbezaan ketinggian yang ketara antara saya dgan ecah + anis telah menimbulkan salah faham di sini..

terima kasih kepada abg tiket kerana telah menyedarkan status sebenar saya...

sekian..

Sunday, December 28, 2008

Why Did The Chicken Cross The Road?

Let's hear from da experts...

Kindergarten teacher:
Because it wanted to get to the other side.

Aristotle:
It is the nature of chickens to cross roads.

Ronald Reagan:
I forget.

Arthur Andersen (consultant):
Deregulation of the chicken's side of the road was threatening its dominant market position. The chicken was faced with significant challenges to create and develop the competences required for the newly competitive market. Andersen, in a partnering relationship with the client, helped the chicken by rethinking its physical distribution strategy and implementation processes. Using the Poultry Integration Model (PIM), Andersen helped the chicken use its skills, methodologies, knowledge, capital and experiences to align the chicken people, processes and technology in support of its overall strategy within a Program Management framework.

Richard M. Nixon:
The chicken did not cross the road. I repeat, the chicken did NOT cross the road.

Computer Programmer:
In order for the chicken to cross the road safely they would need more than one driver to access the server farm, if not they will hang in the middle of the road.

Bill Gates:
I have just released the new Chicken Office 2000, which will not only cross roads, but will lay eggs, file your important documents, and balance your checkbook.

Dr M:
You know, I am tired of all this...'apa-nama' chicken-chicken bisnes...the foreign powers should stop intervening in our domestic affairs and just leave our chickens alone.. If they want to... 'apa nama' cross the road, they should be allowed to cross the road... Malaysiais a democratic country; we let our chickens do whatever they want to do... as long as they don't threaten the Malay unity and try to topple the government...and if they plan to do so... we won't hesitate to use the ISA...

Pak Lah:
Ini semua adalah khabar angin sahaja...jangan percaya khabar - khabar angin ini semua... biasalah ini adalah taktik pembangkang untuk memecah belahkan perpaduan ayam-ayam semua... jangan percaya... jangan percaya...

Sammy Vellu:
Ayyooyoo... belakang cerita lain kali, kita sude bikin banyak jembatan, itu ayam musti guna jembatan untuk lintas itu jalan lagi pun kalu itu ayam mau pigi jalan-jalan, beritau sama saya juga, saya bolley buat lebbey banyak toll........

Karam Singh Walia:
Seperti yang saudara dapat lihat, kelihatan ayam-ayam itu sedang melintas jalan. Mereka bukan sahaja melintas jalan, malah membuang najis di atas jalan dan ini adalah pencemaran yang paling hebat di maya ini. Bapa-bapa dan ibu-ibu ayam haruslah mengambil inisiatif untuk melatih ayam-ayam agar menahan najis sewaktu melintas jalan, sekian saya sudahi dengan.........Ayam di jalan di lintaskan; Ayam di reban mati tak makan.

Bill Clinton:
I've had so many chicks, I can't remember...

Wan Kamarudin:
Ape kejadahnyer ini semua, KL dah jadik reban ayam, mak bapak ayam asyik menganga saje.

Zainal Ariffin Ismail:
Ada saksi menyatakan yang mereka dapat melihat ayam-ayam ini melintasi jalan-jalan di kampung ini pada waktu malam. Adayang menyatakan ayam-ayam ini merupakan penyamaran jin. Dan ada juga mengaitkan ia berkaitan dengan peristiwa silam di kampung ini. Apakah sebenarnya maksud tersirat ayam-ayam ini melintas jalan? Oleh itu saya akhiri, "Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri........."

Zainal Alam Kadir:
"Ayam siapa kalau bukan ayam kita..."

Nabil Raja Lawak:
"Lu pikir la sendiri"

Saya:
"Ayam sape trlepas ni??Grrr.."

Anda:
?????

Saturday, December 27, 2008

SeCuRiTy UTP

my daily routine at 530pm,go to tasek(alonee)..oyeahh..

on da way blik from tasek,tibe2 trnampak SECURITY SERVICES DEPARTMENT di sports complex..

i wonder why security department have been thrown here..
hermm...
apakah operasi yg akan dilakukan oleh security department nxt yer?
i'm still wonder...

then,i looked at swimming pool nearby..
got this pic..

pakgadkah yg meletakkan kerusi disini?


pemandangan yg dapat dilihat jika anda naik ke atas kerusi tadi
p/s:kalo yg tggi cam adam ke,yap ke,xyah nek xpe..


jika betol pakgad yg meletakkan kerusi disitu,untuk apakah?
untuk operasi skodengkah?
atau sebagai tempat lepak pakgad untuk mghisap skotak rokok dikala keboringan?
atau tempat makgad detim?
atau ada pihak lain yang sengaja meletakkan kerusi disitu?

saya tinggalkan persoalan itu kepada anda untuk dipikirkan secara rasional..

sekian terima kasih...